Despre lucrurile scumpe

Cum răceala mea m-a pus la pământ, m-am gândit să nu irosesc timpul pe care îl am și să mai scriu și eu ceva pe blog. Și m-am gândit, și m-am gândit și mi-a venit ideea să scriu despre lucrurile scumpe.

Offf… Îmi amintesc acele momente când vedeam oameni cu lucruri scumpe. Niciodată, până de curând, nu am avut un telefon care să merită titulatura de lucru scump. Astfel că, înainte, mă uitam fermecată la oamenii care au aveau cele mai noi modele de telefoane. Mă încercau sentimente atât de admirație cât și de invidie. Bine, poate mai multă invidie decât admirație, dar nu asta e ideea. Ideea e că aceste lucruri ne fac o părere despre acestă persoană. Eu mă uitam ca la extratereștri la acele persoane. Erau ca un fel de rasă diferită de noi, de cei care suntem în clasa medie a societății.

Dar, această viziune mi s-a schimbat o dată cu schimbarea telefonului meu. Mi-am dat seama de o grămadă de lucruri. Lucrurile scumpe nu îți aduc nimic altceva decât comfort. Adică, nu îți aduc faimă, bani (din contră, ții ia), prieteni (adevărați, că falși vor fi cu nemiluita) și siguranță (am învățat că nu e niciodată sigur să ai ceva de valoare). Telefonul meu nu mi-a adus decât bucuria de a folosi ceva bun, cu câteva plusuri față de un telefon normal și… cam atât. Mi-a adus în schimb priviri invidioase, priviri cu jind și, atunci când a apărut următorul model mai bun al telefonului meu, toată lumea a ținut morțiș să îmi amintească asta, de parcă pe mine mă interesa că a apărut. Adevărul e că eu am știut că va apărea deoarece chiar propriul meu telefon m-a anunțat.

Ceea ce am înțeles din această experiență este că lucrurile scumpe nu ar trebui privite într-un mod… nu știu… de parcă ar fi sfinte sau ar avea nu știu ce valoare. Dacă vrei să îți cumperi ceva pune accent pe calitatea acelui lucru, nu pe ceea ce vor zice cunoscuții despre el. Ele nu aduc aproape nimic nou (care să fie și ceva bun) în viața ta, mai degrabă te alegi cu niște oameni care vor să profite de faptul că pari că ai avea ceva bani.

Voi ce părere aveți despre lucrurile scumpe? Mi-ar plăcea să vă citesc opinia în comentarii.

Sper să ne vedem cu bine și data viitoare! 🙂

2 comentarii

  1. chiuc nina elena · Mai 18, 2016

    Accept unele lucruri foarte scumpe care ne sunt utile,nu-mi place” opulenta scumpa” prefer lucruri simple cu bun gust la un pret pe catre sa mi-l pot permite.

    Apreciat de 1 persoană

    • dumitrita · Mai 18, 2016

      Sunt de aceeași părere. Lucrurile scumpe sunt bune doar atunci când ne sunt utile.

      Apreciază

Lasă un răspuns

