Seria Divergent (Divergent, Insurgent și Experiment) – Veronica Roth

Nu m-am hotărât până acum să citesc această serie. Văzusem primul film și mă gândeam că nu prea are rost să mai citesc și cărțile, că le-am distrus farmecul, cel puțin primeia. Dar, deoarece am vrut să particip la o discuție despre aceste cărți, mi-am cumpărat întreaga serie și am început să o citesc. Ca de obicei, am păreri destul de încurcate pe care am de gând să mi le exprim cât de clar pot în liniile ce vor urma.Divergent quote 1

Pentru Divergent pot spune că a fost ceea ce mă așteptam să fie. Mici schimbări pe ici, pe colo față de film, dar, în rest, mi s-a părut că seamănă destul de mult cele două. Având în vedere următoarele fapte: am văzut filmul acum aproximativ un an (dacă nu mai mult; stau destul de prost cu memoria în acest caz) și am citit cartea acum 10 zile, deci părerea mea (și amintirile mele vagi) fac ca cele două să pară asemănătoare.

Divergent quote 2Mi-a plăcut primul volum pentru originalitatea lui. M-a introdus într-o lume cu totul nouă care avea facțiuni și un fel de a merge ciudat. Mi-a plăcut să înțeleg fiecare facțiune în parte, fiecare având atât lucruri bune cât și rele. Un alt element care l-am adorat este inițierea celor din Neînfricare. A fost foarte… interesant.

În volumul doi, Insurgent, întâlnim personajele după minunata lor evadare din haosul produs de conducătoarea Erudiților. Acest volum mi s-a părut puțin… lălăit într-un fel. Adică, ajungeau într-un adăpost, apoi trebuiau să îl schimbe deoarece îi descopereau sau din alte cauze, au avut multe certuri și neînțelegeri, nu mai știai nici cu care parte să ții. Pe parcursul acestui volum mi-am dat seama că nici în judecata mea nu m-aș putea încrede deoarece am schimbat de nenumărate ori tabăra. După prima jumătate, a început să se anime în privința acțiunilor mai de amploare, aș putea spune. Au avut loc promisiuni încălcate, sacrificări, cunoscuți pierduți, iar, la sfârșit, ceva la care nu mă așteptam.Divergent, Allegiant quote

Ultimul, dar nu cel din urmă, volum, Experiment (Allegiant), m-a făcut să îmi fac o părere, deși nu prea clară, despre această serie foarte interesantă. Această carte ne introduce în lumea de după zidul ce protejează orașul. Nu pot spune multe despre ceea ce se petrece deoarece ar însemna să stric farmecul. Sfârșitul a fost cel mai greu de îndurat. Asta este tot ceea ce vă pot spune.

Acestă serie mi-a plăcut. Nu pot spune că mi-a ajuns foarte adânc în inimă, dar nu m-a lăsat rece. Merită citită pentru că îți arată că cel mai bun mod de a trăi este cel de a trăi în pace. Ceea ce m-a impresionat pe mine a fost faptul că, dacă au un scop în care cred, oamenii pot face lucruri mari.

,,O singură alegere te va defini”

Lasă un răspuns

