Căutând-o pe Alaska – John Green

A venit timpul și acestei cărți. Într-un sfârșit am reușit să citesc și „Căutând-o pe Alaska” de John Green despre care am auzit numai vorbe bune. Asta până ce am citit-o.

Am început să cred că sunt indecisă în privința tuturor cărților pe care le citesc. Îmi vine să încep fiecare paragraf cu: „Nu știu ce să cred despre acest roman” sau „Nu îmi pot formula o părere despre această carte”. Nu știu de ce. Poate pentru că în ultimul timp citesc cărți despre care nu am o părere foarte clară sau pe care îmi este greu să le înțeleg pe deplin.

Atenție! Urmează spoilere!

Revenind la romanul în cauză, pot spune că am remarcat o tehnică tare interesantă. Autorul a construit un personaj foarte atractiv aș putea zice, o fată numită Alaska Young, pe care îl omoară în plin roman. Ceea ce mi s-a părut ceva, cel puțin pentru mine, ieșit din comun. Într-un fel el analizează ceea ce se întâmplă după decesul unei persoane cu un caracter foarte puternic și dominant.

Ok, recunosc. Pe parcursul cărții începi să te îndragostești de acest personaj care pare să fie centrul romanului, pare că acțiunea se desfășoară în jurul ei, aproape că devine și personaj principal. Iar, după ce a murit, am avut impresia că peste o parte din carte a planat un aer sumbru, ca și cum mi-ar fi murit un cunoscut. Este un punct în plus dat de mine romanului deoarece nu multe cărți mă fac să trăiesc sentimente reale.

Deși nu are o acțiune care să mă atragă, mi-a plăcut destul de mult romanul. De fapt, cred că singura parte care m-a făcut să îmi placă  cartea este Alaska. Doamnezeu s-o ierte, încă îmi lipsește.

Și, ca să închei acestă lungă chestie pe care nu știu dacă aș putea-o numi recenzie, nu știu dacă merită citită. Dacă credeți că v-ar place sau dacă sunteți fani ai acestui autor, sunteți liberi să o citiți.

Cu cele mai bune urări, eu.

5 comentarii

  1. Mirabela · Mai 3, 2016

    Pe mine scriitorul ăsta nu a reușit sa ma cucerească. Am început și această carte, dar după câteva pagini, am închis-o plictisita. John Green are un stil prea simplist.

    Apreciat de 1 persoană

    • dumitrita · Mai 3, 2016

      Nu pot spune că este unul dintre preferații mei. Am citit De 19 ori Katherine și chiar nu mi-a plăcut. A fost o lectura plictisitoare. Dar, acest roman a fost mai interesant din cauza acelui personaj. A fost singurul lucru care mi-a trezit interesul.

      Apreciază

      • Mirabela · Mai 3, 2016

        Cu „Sub aceeași stea” ai încercat? 😀

        Apreciat de 1 persoană

      • dumitrita · Mai 3, 2016

        Am văzut filmul și, deși mi-a plăcut, nu mă prea atrage să o citesc. Poate cândva.

        Apreciază

      • Mirabela · Mai 3, 2016

        Să știi ca e acceptabilă. Nu prea impresionanta, dar acceptabila. Filmul m-a plictisit. L-am abandonat pe la jumătate.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

