Nepotul magicianului – C. S. Lewis (Cronicile din Narnia #1)

Cum să reziști tentației de a cumpăra primul volum din Cronicile din Narnia? Aşa, frumos colorat, cu supracopertă cu elemente lucioase, cu ilustrații minunat desenate în interior… cum să nu o cumperi? Şi acum aud cum m-a cucerit spunându-mi: ,,Sunt o operă inegalabilă!  Trebuie să mă ai!” Şi nu îmi pare rău că am luat-o.

Am citit acum multă vreme, al cincilea volum din Cronicile din Narnia, Călătorie pe mare cu ,,Zori-de-zi” și mi-a plăcut foarte mult. Pe atunci nu știam că face parte dintr-o serie și nici că ar fi al cincilea volum. M-a atras ideea de lume nouă, plină de mistere, ascunsă într-un șifonier.

image

Acum, după ce am citit Nepotul magicianului, primul volum din acestă serie, ştiu cum s-a format Narnia şi acum a ajuns dulapul o cale de acces spre ea.
La început, după câteva capitole, am avut impresia că este o carte pentru copii în genul basmelor. Acțiune se desfășoară ,,pe cand bunicul vostru era copil” și prezintă doi copii, cele doua personaje principale ale romanului, care locuiesc în Londra. Aceștia ajung într-o altă lume unde descoperă ,,un rău” ce îi urmărește până în lumea lor. Încercând să scape de acest vrăjmaș, copiii ajung accidental în ,,nimic”. Din acest nimic, cu ajutorul leului Allan se naște Narnia. Pentru a proteja Narnia de răul adus de copii, aceștia pleacă într-o scurtă aventură. Aşa cum întâlnim în poveștile de acest gen, binele învinge răul, dar în acest caz, este doar temporar.
Acest volum a pregătit cum se cuvine terenul pentru viitoarele aventuri. Pentru mine, seamănă cu o lecție de istorie despre formarea Narniei.
Ca să răspund la o întrebare care mi-o pun des atunci când citesc o recenzie (,,Ar trebui să cumpăr această carte?”), merită să cumperi acestă carte deoarece este o serie care nu mai are seamăn și din punctul meu de vedere este o serie care nu trebuie să lipsească din orice bibliotecă.

2 comentarii

  1. Mirabela · Mai 3, 2016

    Și eu am citit primul volum acum două luni. Mi-a plăcut tare mult să mă întorc în lumea copiilor. Omul stresat al secolului nostru are nevoie de povesti. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • dumitrita · Mai 3, 2016

      Uneori trebui să luăm o pauză de la lumea reală şi să ne deconectăm citind o carte pentru copii. Aşa ne mai relaxăm şi noi 🙂

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

