Top 10 cărți pe care le-am citit

Adevărul e că nu pot alege o carte despre care să spun că este cea mai bună pe care am citit-o vreodată. Pur și simplu, este imposibil. Dar, am încercat să aștern aici 10 cărți care consider că oricine ar trebui să le citească.

  1. Seria Percy Jackson și Olimpienii de Rick RiordanTop 10 cărți pe care le-am citit

Pot declara cu mâna pe inimă că este una dintre cele mai bune serii citite de mine vreodată. Deși, încă nu am reușit să citesc cel de-al cincilea volum, primele patru m-au fascinat complet. Personajul Percy Jackson care este un semizeu, tatăl său fiind Poseidon, și lumea plină de zei greci care trăiesc în vremurile noastre au dat un farmec cărții pe care nu l-am mai întâlnit altundeva. (În imagine lipsește primul volum deoarece l-am împrumutat cuiva.)

Top 10 cărți pe care le-am citit2. Trilogia Jocurile foamei de Suzanne Collins

Indiferent dacă îți place sau nu să citești, acestă serie este lectură obligatorie. Deși nu sunt fana lumilor fantastice, pentru acestă serie am doar cuvinte de laudă.

3. Trilogia Labirintul de James DashnerTop 10 cărți pe care le-am citit

Acestă serie am citit-o recent (în preajma Crăciunului) așa că sunt încă puțin confuză cu privire la părerea mea. Singurul lucru care m-a făcut să o trec în top 10 este faptul că nu am reușit să o las din mână. Este o serie plină de suspans și la fiecare 5 minute autorul se găsea să îmi arate o scenă la care să meditez mult timp după aceea.

4. Întreab-o pe Alice de un autor anonimTop 10 cărți pe care le-am citit

Acestă carte m-a învățat să fiu cuminte. Știu că pare ciudat. Cartea prezintă povestea reală a unei fete care, din întâmplare, începe să ia droguri. Este, de fapt, un jurnal unde ea își notează viața. Cel mai mult m-a întristat finalul, dar așa e viața.

5. Chemarea monstrului de Patrick NessTop 10 cărți pe care le-am citit

Acestă carte m-a învățat să mă accept așa cum sunt, cu tot ceea ce gândesc și tot ceea ce fac. Tot ce trebuie să știți e faptul că trebuie să o citiți, măcar pentru minunatele ilustrații.

Top 10 cărți pe care le-am citit6. Seria Harry Potter de J. K. Rowling

Dacă încă nu ai citit-o atunci trebuie să te apuci de ea numaidecât. Pentru mine reprezintă copilăria deoarece a fost printre primele serii pe care le-am citit. De fapt, a fost o serie care m-a convins că cititul nu este chiar așa de rău cum am crezut.

7. Jurnalul Annei FrankTop 10 cărți pe care le-am citit

Acestă carte am citit-o pentru un concurs, dar adevărul este că merită citită pentru povestea impresionantă ce se ascunde în spatele ei. Este vorba despre o fata evreică care a ținut un jurnal unde și-a notat viața ei. Ea povestește cum s-a ascuns câțiva ani de lume pentru a nu ajunge în lagăr.

Top 10 cărți pe care le-am citit8. Anna în Veșmânt de Sânge de Kendare Blake

Deși nu m-a învățat nimic și pare destul de banală, acestă carte m-a fermecat prin povestea ei. Este vorba despre Cas Lowood, un băiat care vânează fantome, și Anna, fantomă ce îi dă o groază de bătăi de cap. Dacă vrei să citești ceva doar pentru plăcerea lecturii îți recomand această carte.

9. Flori pentru Algernon de Daniel KeyesTop 10 cărți pe care le-am citit

Acestă poveste m-a fascinat prin modul în care este prezentată viața. Mi-a arătat că dacă ești inteligent nu înseamnă că știi chiar totul, că atunci când nu ești inteligent vrei să devii și că te uiți cu admirație la cei inteligenți. Ilustrează faptul că nimic nu este așa cum pare și că atunci când te schimbi îți schimbi și punctul de vedere.

Top 10 cărți pe care le-am citit10. Persepolis de Marjane Satrapi

Fiind un roman grafic l-am citit pe nerăsuflate. Cel mai interesant lucru este că autoarea își poveste o parte din viață prin intermediul unei „benzi desenate”. Merită citit pentru că a dus o viață tare plină și din care m-ai poți învăța câte ceva.

Lasă un răspuns

