Moș Nicolae: De la dulciuri la jucării

Din câte știu eu, Moș Nicolae aduce dulciuri. Bomboane, ciocolată, acadele… aproape diabet. Dar, încă de când eram mică am mai primit și altceva. Uneori mai mult alt ceva decât dulciuri. Mă întreb: de ce?

Așa cum am auzit și am experimentat în clasele primare, acest Moș aduce bunătăți de zahăr copiilor cuminți. În asta constă farmecul acestei micuțe sărbători. Să îl aștepți pe Moș Nicolae să îți aducă dulciuri în papuceii bine lustruiți. Poate că înainte ca oamenii să își permită atâtea bomboane era ceva interesant să primești mai multe, așa, grămadă. Poate că, atunci, copiii erau bucuroși să primească doar dulciuri. Poate că nu erau asemenea standarde ale cadoului. www.radiocluj.ro

În zilele nostre dacă nu ai primit un cadou imens, frumos, la modă sau scump părinții ori nu te iubesc ori ești considerat sărac. Uneori chiar ești dat la o parte în unele grupuri sociale. Asta este doar în cazul copiilor din clasa primară sau puțin mai mari. Cred că este un lucru foarte trist cum a fost alterată această sărbătoare. Dar nu numai ea, ci și alte sărbători cum ar fi Crăciunul sau Paștele.

Nici eu nu am fost un exemplu prea bun. Când eram mică, cam până în clasa a III-a sau a IV-a am primit doar dulciuri, rareori am primit și un mic sau mai mare animal de pluș. Dar, mai târziu am început să primesc și jucării. Dar niciodată foarte multe. Îmi amintesc că într-un an am primit un joc pentru PSP și o cutie de bomboane. În alt an am primit o periuță de dinți electrică (îmi doream foarte mult una 🙂 ) și ceva dulciuri. O dată am primit un urs de pluș destul de măricel (când aveam eu 11 ani mi se părea imens). Acum 2 sau 3 ani am primit o tabletă. Cred că a fost cel mai scump cadou de Moș Nicolae. Anul trecut am primit dulciuri. A fost unul dintre puținii ani în care am primit doar dulciuri.

În ultimii ani, 2 sau 3 cred, am început să devin și eu un Moș Nicolae. Motiv pentru care am devenit dornică să dăruiesc deoarece sentimentul pe care îl ai când dăruiești ceva cuiva este de nedescris. Așa am început să cutreier magazinele după cele mai frumoase și mai bune dulciuri. Dacă nu arată frumos să fie bune, dacă nu sunt chiar bune (dar acceptabile) să fie frumoase. Și așa am înțeles de ce mama stă o grămadă de timp să aleagă ceva să cumpere. Stai să vezi care îi mai frumos, care îi mai scump, care îi mai ieftin, care îi mai bun. Iar magazinele astea nu te ajută deloc, îți dau cât mai multe produse ca să ai de unde alege. Din punctul meu de vedere prea multe. Dar, acest „ritual” a început să îmi placă și nu am renunțat și nici nu voi renunța la el vreodată.

Sincer, vă sfătuiesc să încercați să schimbați acest obicei, de a cumpăra jucării de Moș Nicolae, și să cumpărați cât mai multe dulciuri, frumoase și bune. Și învățații și pe ceilalți să iubească această sărbătoare deoarece este una de bucurie și de bunătate, nu un concurs de „A cui este cel mai fain cadou?”.

Asta este doar părerea mea și nu vreau să lezez pe nimeni.

Lasă un răspuns

